دیر اما با دست پر...

سلام

شرمنده که دیر اومدم اما با دست پر اومدم

 تک تک عزیزانم رو اونجا دعا کردم و واسه همتون آرامش و عاقبت به خیری از خدا خواستم ،

 گفتن از این سفر سخت و طولانیه اما اینقدر بهتون بگم که اگه روضه رضوان مسجد النبی در مدینه نبود این مدینه منوره به هیچ نمی ارزید ... در مدینه ما جز توهین به ایرانیانها و رفتار بد هیچ ندیدیم ، به خاطر اختلافات سیاسی ایران و عربستان و ماجرای گردن زدن ایرانیان به خاطر داشتن مواد مخدر جو نسبت به زائران ایرانی به شدت متشنج بود ، کسانی که به حج رفتن میدونن که رفتن به بقیع برای خانمها ممنوع است اما یک قسمتی هست که از پشت نرده میشود بقیع را دید اما حتی دیدن بقیع از پشت نرده ها هم برای زائرین زن ایرانی ممنوع بود ،بنا به حدیثی خواندن نماز در مسجد قبا برابر با یک حج است اما یک روز که ما را به مسجد قبا بردند اعلام کردند امروز ورود زائرین ایرانی به مسجد ممنوع است ، ما در مدینه جز ایرانی ممنوع است هیچ ندیدیم و نشنیدم که ان شا الله مفصلا  در پست های بعد تعریف خواهم کرد ...

اما مکه و مسجد الحرام حسی است تکرار نشدنی آرامشیست بی وسعت و و طواف خانه خدا  لذتیست وصف ناشدنی ، همه در خانه خدا یکی هستند سیاه پوست و سفید پوست ،دارا و ندار ، عرب و عجم ، کودک و پیر ، زن و مرد...همه بنده او یند دیگر هیچچچچچچچچچچچچچ...

القصه  روبروی گنبد سبز رنگ رسول اکرم ، در روضه رضوان ، در مسجد الحرام ... تک تکتان را یاد کردم و از خدا خواستم رو سیاه و شرمنده دوستانم نشوم ...



نظرات 22 + ارسال نظر
محبووب جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 05:48 http://mahboob-mahboob.blogsky.com

صبحتون بخیر و نیکی
حجتون قبول باشه نرگس بانو جان. خوش به سعادتون :) انشاالله همیشه دست پر باشید...

+تا حالا سعادت نبوده که برم حج، و از شنیدن همچین وضعیتی توی مدینه خیلی متاسف شدم. خیلی باید دلگیر بوده باشه... امان از سیاست که شعله هاش حتی مقدسات رو هم دامن گیر میکنه...

مرسی محبوب نازنینم...
متاسفانه محبوب جان سازمان حج و زیارت هم به منافع خودش و سود حاصله از این سفرها فکر می کنه نه به حرمت شکسته شده زائر های ایرانی ...

خانمی جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:48 http://monastories.blogfa.com

سلام نرگس بانو

قبول باشه خانم ... ممنون برای دعا

خوشحالم که لحظه های بکری داشتی :)

سلام نازنینم
مرسییییییییییییییی

خدیجه زائر جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:17 http://480209.persianblog.ir

سلام عزیزکم...........خیلی دلم می خواست تا صدای نازنینت را بشنوم و یا بیایم و مقدمت را گلباران کنم.اما حیف دزد نابکار گوشیم را به غارت برد و حسرت شنیدن صدایت را به دلم گذاشت.همه ی شماره هایم را از دست دادم.میدانم با دست پر امده ای و مشتاقم برای سوغاتی هایت از برکات حج.........برایمان بگو..حج تکرار مکرری است که با روایت هر زائر گویی دوباره آغاز می شود.نوشیدن این جام گوارایت عزیز دلم.رادینم را می بوسم. روی ماه تو و مادر عزیزت را

سلام خانم زائر عزیز ...
مرسی به خاطر اینهمه لطف ...
حتما شنیدید که وقتی آدم یه چیز مادی رو از دست میده خدا جایگزینش بهش هدیه ای میده ببنید و منتظر باشید که خدا در عوض گوشیتون می خواد چه هدیه ایی بهتون عطا کنه ...
خانم زائر مخصوص شما و به نیت شما طواف کردم و زیر ناودون طلا به نیتنون نماز خوندم ، امیدوارم پیش دل مهربون و چشم امیدوارتون رو سیاه نشم ...

chapdast جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:45

حج قبول نرگس جان...
امیدوارم دستای پُرت هیچ وقت خالی نشه... امیدوارم برکتش تو تک تک روزای زندگیت جاری باشه...

سلام نازنینم مرسی از دعات ...
اگه خدا قبول کنه ما نایب الزیاره تک تک آرزومندان بودیم ...

سپیده جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 14:42

زیارتتون قبول باشه نرگس عزیز
خیلی این قصه بی احترامی به ایرانیا دردناک
من مکه و سوریه را خیلی شنیدم که رفتارشون با ایرانیا خیلی بد_

مرسی عزیزم ...
سوریه اینطوری نبود لااقل دو سال پیش که من رفتم اینطور نبود الان رو نمی دونم ...
اما مدینه واقعا ناراحت کننده و زجر آور بود و درد آور تر این بود که سازمان حج و زیارت هیچ عکس العملی نشون نمیده ...

یلدا نگار جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 14:49 http://yaldanegar.persianblog.ir/

سلام زیارتتون قبول...

سلام مرسی نازنینم ...

تیراژه جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 15:17 http://tirajehnote.blogfa.com/

سلام نرگس جان
رسیدن به خیر
زیارتتون مقبول درگاه حق که حتما همینطور است..

موقعی که پست خداحافظی را نوشته بودید
علی رغم اینکه دیدگاهم در مورد حج چیزی شبیه پستی است که بابک خان برای رفتنتان نوشتند اما
جمله ای که برای من نوشته بودید:
"دلم میخواهد خدا رو یواشکی صدا کنم و بهش بگم هوای تیراژه جونم رو خیلی داشته باش ..."
آنقدر در این حال و هوای این روزهایم دلم را لرزاند و اشک به چشمم آورد که حتی نتونستم کامنتی برایتان بنویسم وآرزو ی سفر سلامت برایتان داشته باشم
حتی کامنت بلند و بالایی که در مورد حج برای پست بابک خان نوشته بودم نیمه کاره ماند و ارسال نشد

نرگس بانو
نه شما را دیده ام و نه صدایتان را شنیده ام
اما این که تیراژه را در آن جمله گنجانده بودید برای من یک نشانه بود..شاید اعتقادی به این نشانه ها نداشته باشید اما یکی از دوستان صمیمی وبلاگی ام میداند که همان روزها چقدر با خودم و خدایم درگیر بودم
و آن جمله با اینکه نمیدانم چرا و چطور به ذهنتان رسیده بود برای من همان بود که باید..

ممنونم بانو
برای شما و خانواده ی گرامیتان بهترین ها رو آرزو دارم...بهترین هایی از جنس تک تک جمله هایی که برای به یادگار گذاشته بودید و روانه ی خانه ی خدا شده بودید.
خداوند همراهتان..

سلام تیراژه نازنینم ...
تیراژه جان من هم با قسمتی از مطالب بابک موافقم اما تا زمانی که وارد مسجد الحرام نشی و خونه خدا رو از نزدیک نبینی نمی تونی احساس من رو درک کنی ، اونجا اینقدر به خدا احساس نزدیکی می کنی که دلت می خواد همه کسانی رو که دوست داری یاد کنی و از خدا واسشون بهترینها رو بخوای ...
تیراژه نازنین دوستانی دارم که به کرات می بینمشان و صدایشان را میشنوم اما خدا را گواه می گیریم که شما را انجا بیشتر از انها یاد کردم ...
من شما را میشناسم انگونه که حافظ را از شعرهایش شناختم ...
مطلبی که در مورد شما در پست قبل نوشتم از ته دل بود و خوشحالم که بر دلت نشست ...
من به نشانها ایمان دارم نازنین منتظر نشانه های خوب باش ... چون من از خدا بهترینها را برایت خواستم ...
خدا گاهی دوست داره اون بندهایی که بیشتر دوست دار رو تو شرایط بزاره که بهش نزدیکتر بشن و بیشتر یادش کننن ، شما هم درگیر هات با خودت و خدات رو به فال نیک بگیر...

جزیره جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 20:00

سلااااااااااااااااااااااااااااااااام حاج خانوم
احوال شما؟زیارتا قبول
حاج خانوم اونجا به یاد ما بودی یا نه؟

silent جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 20:05 http://no-arus.blogfa.com/

سلام
زیارتتون قبول و حستون همیشگی

زهرا.ش جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 20:16 http://www.roosary-anary.persianblog.ir

زیارتتون قبول خانم!

دل آرام جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 21:37 http://delaramam.blogsky.com

رسیدن به خیر نرگس عزیزم
حجتون قبول
نسبت به اینجور سفرها دید زیاد خوبی ندارم ، اما اسم این سفر ِ تو رو گذاشتم "بوسیدن روی ماه خدا" ...
برایمان بهترینها رو خواسته بودی ، خدا بهترینها رو نصیبت کنه .

سمیرا جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 23:50

سلام نرگس جان
زیارتت مقبول درگاه حق
امیدوارم آن لحظه های ناب که فقط خودت با تمام وجودت حس کردی همیشه در تمام لحظات زندگیت جاری باشه

فاطمه شمیم یار شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:22

سلاممم نرگس بانو جان
رسیدن به خیر..
آرزو می کنم از اون حس های خوب و توصیف نشدنی که گفتی براتون زیاد تکرار بشه نه تنها کنار خونه ی خدا که همه جا و برای همه ی بنده های خوب خدا..

سحر دی زاد شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:17 http://dayzad.blogsky.com/

سلام نرگس جان.
حجتون قبول انشالله. ممنون که به یاد ما هم بودید. رسیدنتون به وطن هم مبارک باشه. اینجا دیگه خبری از ایرانی ممنوع نیست.

امید شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:29 http://janeghazal.persianblog.ir/

سلام.
زیارت قیول. از مسجدالحرام گفتی اشک تو چشام جمع شد... وای نمیدونی چقدر دلم هوای کعبه کرده. هوای صفا و مروه... هوای شبای تا صبح نگاه کرده او خونه ی ساده و سیاه ...

فرشته شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:03 http://houdsa.blogfa.com

سلام خانوم...

قبول باشه..

متاسفانه اینایی که گفتی در مورد این سفر همه اش هست...کاریشم نمیشه کرد..اما انگار وقتی چشم آدم میوفته به اون خونه همه چیو یادش میره...همه چیو...

آوا شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:04

رسیدنتون بخیر نرگس
بانوی عزیز.....رادین
جان رو از طرف من
نیــز ببوسین
حجتون مقبــــول
درگاه باریتعالی
انشاله........
یاحق...

خیاط باشی شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:55 http://otaghe-khayyati.blogsky.com/

زیارت قبول
حیف که بعد چند سال انتظار وقتی رفتید این طوری شده...

memole شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 13:38 http://dreamlove-dreamlife.blogfa.com/

زیارت قبول

خیلی خوشحالم که به این سفر رفتین و اون حس و حال رو درک کردین

در مورد مدینه صد در صد باهاتون موافقم
حتی در روضه هم ایرانی و غیر ایرانی میکنن !؟

فرزانه یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:59 http://www.boloure-roya.blogfa.com

سلام
رسیدن به خیر و خوشی. میدونم که یه کمی دیر شده. شرمنده.
ممنون که به یاد دوستان هم بودید.

محمد مهدی یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:46 http://mmbazari.blogfa.com



سلام


زیارت قبول ...

منیژه دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:59 http://nasimayeman.persianblog.ir

سلام نرگس جان...زیارت قبول قربونت برم...
مرسی که به یادمون بودی و دعامون کردی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد